דיון הופס ליום שלישי PM: את מי אתם מעלים ל'הר תבור'? / מנחם לס

אתמול העליתי את חמישיית כל הזמנים שלי נכון לשנת 2019 ל'הר רשמור'. כמובן שאיש לא חייב להסכים איתי. אם אתה מתעקש להיות מוגדר כרפה הבנה, GO AHEAD ושים מישהו אחד במקום החמישייה שלי,

*מג'יק

*מייקל

*לברון

*לארי

*קרים

הם כה טובים וידועים, ושולטים במשחק בצורה כזאת נחרצת שהם לא זקוקים אפילו לשמות משפחה.

חשבתי שיהיה מעניין לעלות חמישייה שנייה להר תבור. אז מי היא החמישייה השנייה שלך (כמובן שאין חובה להעמיד קריטריון כמו שתי טבעות לפחות, כפי שהעמדתי לנבחרי הר רשמור. חמישייה שנייה – בהגדרתה – אינה 'ראשונה' ולדעתי מספר הטבעות פחות קובע שם)?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
65 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
אשך טמיר המקורי
17 בדצמבר 2019 18:03

החמישייה השנייה שלי? או השנייה אחרי שלך?

אשך טמיר המקורי
17 בדצמבר 2019 18:04

בסדר הבנתי שלי.

The Pro
The Pro
17 בדצמבר 2019 18:06

לברון-מייקל-ד"ר גיי-עבדול-ראסל

מספר אליפויות הוא לא הפרמטר הכי חשוב וכן אפילו בכתבה הזאת ראסל אפילו לא מוזכר למרות שבעיניי הוא כן צריך להיות.
צריך לקחת בחשבון
תקופה-יש הבדל גדול בין להתמודד מול הג'אז בשנות ה-90 לבין התמודדות מול סופרטימס ברמה היסטורית כמו הגולדן,ספרס,סלטיקס והרוקטס.
המשכיות-שאקיל נחשב לגבוה הטוב בתחילת המילניום אבל זה לא נמשך מספיק.
מערכת-יש הבדל בין לקחת אליפות במועדון יוקרתי כמו של הסלטיקס לבין לקחת אליפות ראשונה היסטורית עם הקאבס.

אזרח
אזרח
17 בדצמבר 2019 18:15
Reply to  The Pro

מעביר את תגובתי מהפוסט השני

אין הבדל בין אליפות עם הסלטיקס / הקאבס. ההבדל היחיד שיכול להיות הוא שהסלטיקס מושכת כוכבים והקאבס לא, וכולנו יודעים איך נבנה הסגל של קבוצות לברון (רמז: ממש לא אוספים כמה חבר'ה מהשכונה)

The Pro
The Pro
17 בדצמבר 2019 18:29
Reply to  אזרח

תרשה לי לא להסכים איתך. לא רק בכדורסל
יש הבדל גדול בספורט האמריקאי בין פרנצ'יז ומערכת כמו הקאבס או הבראונס לסלטיקס וני אינגלנד.

אזרח
אזרח
17 בדצמבר 2019 18:33
Reply to  The Pro

אלה סתם דיבורים באוויר. בפועל לברון הגיע לקבוצה עם קיירי וטריסטן וקיבל את לאב ומשלימים שמתאימים לשיטה שלו. אתה צודק שבאופן כללי יש לזה משמעות אבל צריך לבדוק כל מקרה לגופו. אם לברון לא היה מאמין שיכול לקחת שם אליפות לא היה חוזר. (לכן הוא לא עבר לניקס למשל)

The Pro
The Pro
17 בדצמבר 2019 18:48
Reply to  אזרח

איזה הישג יותר גדול אליפות עם גליל עליון או אליפות חמישים וכמה ברציפות של מכבי ת"א?
גם בגליל עליון שיחקו שחקנים נהדרים ליד שפר כמו בינו ומוכתרי.

אזרח
אזרח
17 בדצמבר 2019 19:00
Reply to  The Pro

בדיחה להשוות. אם לברון היה לוקח אליפות בקדנציה הראשונה היה מה לדבר. בחייאת הבנאדם הוא GM מצטיין ויודע לשים את עצמו בסיטואציות מצוינות. לא אכפת לו אם זה הקאבס, מיאמי או הלייקרס. זה נכון שלאמריקאים רפי ההבנה זה משנה אבל הם רפי הבנה

אזרח
אזרח
17 בדצמבר 2019 19:00
Reply to  The Pro

כמובן כל זה בלי קשר לדעתי שלברון הוא הgoat

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19 בדצמבר 2019 17:34
Reply to  The Pro

אין אפשרות לראות את לברון מעל מייקל שהיה מנהיג ווינר ותחרותי עוד יותר וחכם לא פחות ושלם ומגוון לא פחות.

חגי "התותח" ניסני
Editor
17 בדצמבר 2019 19:43
Reply to  The Pro

פרייסלס – הסופרטים של הספרס והרוקטס. מעניין אם גם הנרטיב של החשמונאים היה כזה.. כאילו היו פה כמה יוונים שיענו היה להם כוח למשהו. סתם אגדות.

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
17 בדצמבר 2019 20:29
Reply to  The Pro

דר ג׳יי אוברייטד, לא הצליח לסחוב קבוצה בעצמו ולא עשה הרבה חוץ מלקלוע.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19 בדצמבר 2019 17:35

הוא גם קלט כ"ח טוב+ וחסם נהדר לעמדתו וידע לחטוף ולמסור

אזרח
אזרח
17 בדצמבר 2019 18:16

הארדן – קליי – יאניס – KD – טריסטן

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Admin
17 בדצמבר 2019 18:28

תמונה בלתי נשכחת מנחם
:-))))
.
דירוגים זה כל כך שמעון, אבל שיהיה:
חמישיה ראשונה – האמת שמנחם צודק, אבל אני אלך עם הלב – נשים את טימי כפאואר, ואת לארי כסמול.
חמישיה שניה – כנראה שסטף במקום סטוקטון, קובי, לברון, קארל מלון, וביל ראסל.
מצחקקים באולפן – שאק ובארקלי.

שחר אלוני
17 בדצמבר 2019 18:37

ביל ראסל, צמברליין, דר ג'יי, דאנקן וקובי/שאקיל

אשך טמיר המקורי
17 בדצמבר 2019 18:39

חמישייה ראשונה:
pg – מג'יק
sg – מייקל
sf – בירד
pf – דאנקן
c – קארים
.
חמישייה שנייה:
pg – סטוקטון
sg – קובי
sf – דוראנט
pf – בארקלי
c – האקים
.
חמישייה שלישית:
pg – אייזאה תומאס
sg – רג'י מילר
sf – פיפן
pf – מלון
c – שאק

דוקטור רזי הופמן
דוקטור רזי הופמן
18 בדצמבר 2019 7:58

חמישייה ראשונה שלך היא כמו זו שלי אבל אני עדיין מתלבט בין קרים לראסל בסנטר.
שמתי לב שלברון לא נמצא באף אחת מהחמישיות שלך, וכי למה? אתה לא חושב שהוא בכלל ב 15 הראשונים?

אשך טמיר המקורי
18 בדצמבר 2019 10:19

אני נוטה לא לשים שחקנים שלא ראיתי.
לברון מקומו מונח, בהר חירייה.

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
17 בדצמבר 2019 18:41

אני מכתיר את ה- ללל ליושב ראש ההר רשמור\תבור
ומוריד את השיקוץ לביוב בלי טיטול

דה שוט
דה שוט
17 בדצמבר 2019 18:52

החמישיה של מנחם הכי גדולה, אין ספק,
אבל הנה אחת שמנצחת אותה – ואפילו די בקלות:
הארדן (רכז)
קובי (קלעי)
דוראנט (פנים-לסל קטן)
טימי (פנים-לסל חזק)
שאק (מרכזון)
.
יהי ניגוב מארץ הניגובים, גארבג' טיים מהרבע השלישי

אזרח
אזרח
17 בדצמבר 2019 18:54
Reply to  דה שוט

אכן

גיא הירוק
Admin
17 בדצמבר 2019 19:04
Reply to  דה שוט

אם בכדורסל משחקים עם 2 או 3 כדורים,
אז כן. יש מצב.
.
מעבר לכך, כואב הלב. על דנקן שצריך לשחק עם שאקובי + הארדן, ודוראנט לקינוח. לא נעים.

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
17 בדצמבר 2019 20:40
Reply to  דה שוט

איזה ניגוב? על מה אתה מדבר? כולם בקבוצה אחת יהיה אסון אגו אחד גדול

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19 בדצמבר 2019 17:39
Reply to  דה שוט

אין סיכוי לנצח את החמישייה של הפרופדוק הבלתי נלאה. מייקל ומג'יק ובירד ולברון עולים על כולם ואין בחמישייה שאתה מציע מי שיעצור את גאוני הכדורסל האלו שיעשו צחוק מכל שומר ומייקל בהגנה יעשה צחוק מכל מתקיף. וגם כארים יתמודד נהדר עם כל ציר שתציע. בסך הכל כח חמידייה עם הארבעה הנ"ל וציר גדול תביס את שלך

Cooks
Cooks
17 בדצמבר 2019 19:23

מג'יק שם ראשון. השאר debalables

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Cooks

מגיק ככ אוברייטד שיחק בסופר טים בליגה שלא היה תחרות. מבחינת כשרון יש הרבה טובים ממנו. בליגה של היום הוא היה סימונס משופר עם פחות הגנה.

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
17 בדצמבר 2019 20:42

לא תחרות? שיחק מול הסלטיקס של בירד, הרוקטס שהיו מעולים ומאוחר יותר נגד הבאד בויז, שחקן מוכשר מאוד שיכל לשחק בכל עמדה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

קרי קובי דוראנט טימי שאק מנגבים אותם בלי הכרה
זה הגנה והתקפת מוות 2 שקולעים מהחצי אחד בלתי עציר שמגיק ובירד האיטיים שומרים אותם ושאק היה מאכיל אותם בעברות ודאנקים על הפרצוף

אלון
אלון
17 בדצמבר 2019 19:41

מסכים לגמרי לגבי החמישייה הראשונה.

את החמישייה השניה שלי הרכבתי מתוך שחקנים שראיתי בזמן אמת (נראה לי יותר נכון).
בחרתי את אלה שלדעתי הכי גדולים היסטורית ובסוגריים בחרתי את אלה שאהבתי במיוחד…
ואלה שמות:

סטף קרי (סטף קרי)
קובי בראיינט (רג'י מילר)
קווין דוראנט (פול פירס)
טים דאנקן (קווין גארנט / דניס רודמן)
האקים אולג'ואן (דייויד רובינסון)

Lavar
Lavar
17 בדצמבר 2019 19:54

המים טים:
לונזו
קארוסו
מאטה וורלד פיס
וויט ממבה
ג׳וואל מגי

אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
אוהד שיקגו (לשעבר סקלבריני)
17 בדצמבר 2019 20:46
Reply to  Lavar

שכחת את אייזק בונגה

Lavar
Lavar
17 בדצמבר 2019 21:26

אייזק בונגה, כבודו במקומו מונח, אבל אתה לא יכול להשוות אותו לשועי העולם מהחמישיה שלי

historyteacher
17 בדצמבר 2019 21:09

הר ראשמור – עם כל הסלידה הארוכה כלפי לברון, אין מה לעשות – המיומנויות שלו,, פלוס הסטטיסטיקה, פלוס משך הזמן שלו בפסגה לא מותירים ברירה אלא להתייחס אליו כאחד מהחמישה הבולטים. מנחם צודק
לפי עמדות, לא לפי יכולת –
מג'יק – כוכב אדיר, שחקן מגוון ומנהיג יוצא דופן
ג'ורדן – הטוב מכולם, בשילוב של יכולות גבוהות עם ווינריות שלא הייתה כמוה (ראסל נותן פייט טוב)
בירד – שילוב של יכולות גבוהות לצד מנהיגות ו-ווינריות, שנפגמו מאוד בגלל בריאות לקויה
לברון – נתונים פסיכיים; בעוד שמג'יק, בירד, ראסל ואחרים היו מנהיגים מהרגע הראשון, ללברון לקח הרבה שנים עד שהפך להיות שחקן שלם, אבל בזכות הבריאות שלו הוא הספיק להגיע להישגים מרשימים ולנתונים מספריים יוצאי דופן
ראסל – בפייט סופר-צמוד עם ווילט ועם קארים. הקריירה של קארים היא מדהימה, אבל רוב תארי הMVP שלו ורוב הנקודות נקלעו כאשר הוא לא ממש מנהיג של קבוצה שמתחרה על האליפות. הנתונים המספריים של ווילט הם מטורפים, אבל הוא היה חייב לקחת עוד 2-3 אליפויות עם הכישרון שלו והכישרון של עמיתיו. בסופו של דבר כנראה שראסל עוקף אותם בקצת.
חמישיה שניה (לא מושלמת מבחינת עמדות, אבל אי אפשר להתעלם מפערי האיכות)
רוברטסון, ווסט, קובי, ווילט, קארים
חמישיה שלישית
סטוקטון (כאשר איזיה תומאס נותן לו פייט טוב, אבל גם כאן אורך הקריירה מכריע את הכף), דוקטור ג'יי, בארקלי, דאנקן, או'ניל
חמישיה רביעית
תומאס, סטף קרי, דוראנט, קארל מאלון, אולג'ואן
חמישה חמישית
נאש, דווין וויד, אלג'ין ביילור, נוביצקי, מוזס מאלון,

Lavar
Lavar
17 בדצמבר 2019 21:27
Reply to  historyteacher

אני לא בטוח שיש מספיק הרים בשביל החמישיות שלך

historyteacher
17 בדצמבר 2019 22:18
Reply to  Lavar

סבבה. ניקח גם את הר תבור ואת גבעת המורה

גיא הירוק
Admin
17 בדצמבר 2019 21:27
Reply to  historyteacher

אין לי ויכוח אמתי עם מי שבוחר בראסל לחמישייה הראשונה (10 מ-10 במשחקי 7, זה פסיכי),
אבל למען הדיוק –
ב-4 מ-6 ה-MVP של קארים, הוא היה השחקן הטוב ביותר בקונטנדרית. 71', 72', 74', 80'.
ב-71' הבאקס זכו באליפות. ב-72' הם הפסידו בגמר המערב לאלופה שבדרך. ב-74' הם הפסידו בפיינלס ב-7 משחקים לסלטיקס. ב-80' הוא זכה עם הלייקרס באליפות (סיים את הפלייאוף עם 31.9 נק', 12.1 רב', 3.9 גגות. את הפיינלס עם 33.4 נק', 13.6 רב', 4.6 גגות. מג'יק זכה בפיינלס MVP בגלל משחק 6 הרואי. הסיבה שהלייקרס הגיעו למשחק 6 ביתרון 3 – 2 היא היכולת המדהימה של קארים באותה סדרה).
אז זה יוצא 4 תארי MVP ב-2 קבוצות קונטנדריות על פני עשור שלם, כאשר הוא זוכה באליפות ב-2 קבוצות שונות.

historyteacher
17 בדצמבר 2019 21:44

כרגיל – אתה צודק… באמת תארי הMVP היו בעונות שקארים שיחק במתמודדת, אבל כל החצי השני של שנות השבעים הוא לא עשה הרבה בלייקרס עד שמג'יק הגיע. בתחילת שנות ה- 80 מוזס מאלון קרע אותו על בסיס קבוע. אני מאוד אוהב אותו, אבל משהו במחויבות שלו נמצא מעט מתחת לביל ראסל.
זו בכלל שאלה איך קובעים גדולה של שחקן. זה שילוב של סטטיסטיקה ותארים קבוצתיים, אורך קריירה ומצב בריאותי (עיין ערך דמויות כמו ביל וולטון, אנפרני הארדווי, גרנט היל ורבים ועצובים אחרים) יחד עם דברים פחות מדידים כמו יכולת הנהגה והכרעה.
מה שמשותף למג'יק, ג'ורדן, בירד, לברון, וראסל זו היראה העמוקה שיריביהם חשו כלפיהם. הם הצליחו להכריע שורה של סדרות פלייאוף בכוח השילוב בין כישרון לבין יכולת מנטלית שלא תאמן.

Sharpe Shooter
Sharpe Shooter
18 בדצמבר 2019 5:30
Reply to  historyteacher

סתם שיניתי שם והורדת את התמונה?

Sharpe Shooter
Sharpe Shooter
18 בדצמבר 2019 5:30
Reply to  Sharpe Shooter

שינית*

עידן
עידן
17 בדצמבר 2019 21:29

כל השחקנים שארשום הם רק משנות ה 80 והלאה-רק מה שראיתי
אני חושב שאנטוני דייויס הוא ה-4 הגדול ביותר בתולדות הכדורסל אבל הקריירה שלו עד עכשיו(7 שנים בניו אורלינס לא מאפשרת לי לשים אותו לפני דאנקן מלון וכל השאר למרות שהוא עולה על כולם בכמה דרגות.לגבי דוראנט אני חושב שכשחקן כדורסל הוא יותר טוב מלארי בירד אבל חסרה לו עוד אליפות אחת בנטס(מה שלא יקרה) כדי לעקוף את בירד מבחינת קריירה.
אני עושה רשימה אובייקטיבית לחלוטין והשחקן הכי פחות אהוב עליי יהיה בחמישייה הראשונה ו2 השחקנים הכי אהובים עלי במילניום הנוכחי בחמישייה השנייה
חמישייה ראשונה
מג׳יק ג’ונסון
מייקל ג’ורדן
לברון ג׳יימס
לארי בירד
קארים עבדול ג׳אבר

חמישייה שנייה
סטךףףףףףףףף קרי
קוביייייייי בראיינט
קווין דוראנט
טים דאנקן
שאקיל אוניל

חמישייה שלישית
אייזיה תומאס
דווין וויד
סקוטי פיפן
קרל מלון
האקים אולאג׳ואן

Lavar
Lavar
17 בדצמבר 2019 21:32
Reply to  עידן

אנטוני דיוויס השחקן הרביעי בכל הזמנים?!? אתה מדבר יותר שטויות ממני

עידן
עידן
17 בדצמבר 2019 21:40
Reply to  Lavar

אנטוני דייויס הפאוור פוורד הכי טוב בכל הזמנים לפי דעתי מבחינת יכולותיו כשחקן לא מבחינת ההישגים.כשחקן כדורסל הוא לדעתי יותר טוב מ דאנקן מלון בארקלי

Sharpe Shooter
Sharpe Shooter
17 בדצמבר 2019 22:16
Reply to  עידן

עידן תגיד אתה זה בבן אדם מבחינת אהדה ודעות(90 אחוז לפחות)
כמוני התחלת מלאהוד את קובי, ואז סטף. לא זוכר תסיפור המדויק של איך התחלת לאהוד אבל זוכר שהוא דומה לשלי.
ומישהו ראה את סתם? עם כמה שאני שונא את הכתיבה עם המלא סימני פיסוק וניקוד שמחרפנת לי את העינים. חסר לי הדעות שלו והזוית השונה.
סתם אם אתה קורא אתזה תחזור להגיב משעמם אין מריבות😂

Sharpe Shooter
Sharpe Shooter
17 בדצמבר 2019 22:16
Reply to  Sharpe Shooter

אתה זה אני*

עידן
עידן
17 בדצמבר 2019 22:38
Reply to  Sharpe Shooter

התחלתי מלאהוד את מג׳יק.אהבתי גם את הלייקרס בתקופה הפחות טובה בשנות ה90(השחקן שהכי אהבתי שם היה אדי ג’ונס) ובפלייאוף הייתי נגד מייקל ג’ורדן חוץ מהפלייאוף האחרון.אחרי זה קובי וכשקובי כבר דעך והיה כבר בסוף אז נוספה גולדן סטייט בגלל סטף קרי אבל גם בגלל קליי ודריי.דריימונד במשך כמה שנים טובות היה אצלי אפילו לפני סטף

historyteacher
17 בדצמבר 2019 22:17

דוראנט בשום צורה ואופן לא יותר טוב מלארי בירד, ולא משנה מספר האליפויות.
דוראנט, שברמה הפיזית הוא אתלט מושלם, מעולם לא הצליח להשתלט על המשחק כשם שבירד הצליח. חוסר הביטחון שלו, ההתעסקות שלו בתקשורת ובאינטריגות הפכה אותו לכוכב-על מהדרג השני.
מעבר לכך – למרבה הצער ענייני הבריאות כנראה פגעו בו בצורה משמעותית בדירוגים הללו. הוא לא יחזור להיות מה שהיה, בטח לא בקבוצה הבעייתית שתיבנה סביבו בברוקלין, כך שגם הסטטיסטיקה וגם ההישגים ייפגעו.

tomash
tomash
17 בדצמבר 2019 23:38

לגמרי. חמישייה שנייה: סטוקטון, ווסט, דוראנט, בארקלי, האקים

Zvika Bar-Lev
Zvika Bar-Lev
18 בדצמבר 2019 0:18

כואב לי על אנשים שלא מבינים כמה לארי היה גדול. פשוט הפסד שלהם. אני כל כך מזדהה עם הגישה של מנחם, שהעלה את לברון להר, כי מגיע לו (ואני מעריך שיזכה בעוד טבעת או שתיים עד לפרישה שלו), בלי להוציא את לארי. כי הוא אכן עד כדי כך היה טוב שעושה את כולם סביבו לטובים. שילוב של קליעה מושלמת, חוכמת משחק, ומנטליות מנצחת, מוסר עבודה, חוש הומור וטראש טוק הכי גדול אוור

אשך טמיר המקורי
18 בדצמבר 2019 0:55
Reply to  Zvika Bar-Lev

הבאנקר השני בחמישייה אחרי ג'ורדן

John
18 בדצמבר 2019 1:21

חשוב לי להיות הוגן ולא לדרג על סמך העדפה אישית. בנוסף אני שם פס על אריכות קריירה. אם השיא של השחקן X נמשך כמה שנים (כך שזה לא פלוק…) והשיא הזה גבוה משיאו של שחקן Y שהתמיד בקריירה של 15 שנים, אבחר עדיין בשחקן X. בנוסף אליפויות זה אוברייטד. כן חשוב אבל לא מהות הכל. והאחרון, אני לא מדרג שחקנים שלא צפיתי בהם בזמן אמת.
.
חמישייה ראשונה:
pg – ג'יימס הארדן
sg – מייקל ג'ורדן
sf – לברון ג'יימס
pf – יאניס אטנטקומפו
c – שאק
.
חמישייה שנייה:
pg – מג'יק
sg – קובי
sf – דוראנט
pf – דאנקן
c – קארים
.
חמישייה שלישית:
pg – סטף קרי
sg – דווין וויד
sf – קוואי לנארד
pf – קווין גארנט
c – האקים אולג'ואן

John
18 בדצמבר 2019 1:55
Reply to  מנחם לס

אני טיפה שתוי…
אבל חמישייה א' נראית לי פסיכית. אולי הארדן מיותר שם כרגע. אבל אין שחקן בהיסטורית הצפייה שלי (1986 ומעלה) שהייתי שם בקבוצה שלי במקום מייקל לברון יאניס ושאק ברמת הדומיננטיות. הייתי שם את דוראנט במקום הארדן והופך את לברון לרכז. אולי בירד במקום קוואי בחמישייה שלישית,

dror2
dror2
18 בדצמבר 2019 7:05
Reply to  John

יאניס? באמת??
שייקח אליפות שתיים ואז נדבר… בינתיים הוא לא הגיע אפילו לגמר, יכול שנה מישהו הצליח לעצור אותו ואת הקבוצה שלו.
הוא מוכשר בטירוף, מחוייב לעבודה קשה ופריק אתלטי, אבל כל השוואה בינו לבין הגדולים ביותר מופרכת עד שהוא יוכיח אחרת.

dror2
dror2
18 בדצמבר 2019 7:08
Reply to  dror2

יכול=וכל

Movazana
Movazana
18 בדצמבר 2019 5:33

רק כאלה שראיתי משחקים במשחקים מלאים:
ראשונה: סטוקטון, ג'ורדן, לברון ,סר צ'ארלס, שאק
שניה: ג'ייסון קיד, קובי, דוראנט, ביג פונדומנטאל, החלום.

אהרון שדה
Editor
18 בדצמבר 2019 7:24

לדעתי גם בחמישייה הראשונה לא מספר הטבעות קובע אלא איכותם .
מכיוון שהחמישייה הראשונה שלי כללה את
מגיק מייקל לארי דאנקן והאקים
וחמישיית נטולי הטבעת כללה את סטוקטון הארדן בארקלי מלון ויואינג
הרי שחמישיית המשנה לזוכי הטבעות תכלול את
קרי קובי לברון נוביצקי וקארים .
חמישיית משנה לנטולי טבעת תכלול את
ראסל , רג'י מילר , יאניס (כבר ברשימה) ,דיוויס וואלי האוורד ( דונציץ קרוב מאד כבר להיכנס לרשימה זו).

אהרון שדה
Editor
18 בדצמבר 2019 7:30

הערה אני מציב את השמות ממתי שהייתי בעסק שזה אמצע שנות ה 80 שמות נוספים משם הם כמובן הד"ר ואולי אף מוזס מלון שאני זוכר אותו במעומעם .
כמעט התחכמתי והוספתי לחמישיית נטולי הטבעת את דוראנט (שאני לפחות לא ממש מחשיב אותם זאת אומרת הם שלו אך לא נותנות לו משהו יוצא דופן בעיני).
אם דוראנט נכנס לרשימת הנטולים זה כמובן יזיז את דיוויס להיאבק עם האוורד על עמדת הסנטר.

אבג
אבג
18 בדצמבר 2019 8:15

לכל שונאי לברון:
איפה הייתם ממקמים את קיירי יחסית לפיפן (למשל) או קארים בן ה 35?

אהרון שדה
Editor
18 בדצמבר 2019 8:23

שם מס 40 ברשימת 50 גדולי העשור
טייסון צ'נדלר
שיחק כל העשור בליגה
קבוצות בעשור שארלוט ,דאלאס ,ניקס ,פינקס והלייקרס (עבר הקיץ ליוסטון ).
נבחר לאולסטאר ב 2013
נבחר לחמישיית העונה השלישית ב 2012
שחקן ההגנה של העונה 2012 (היה בחמישיית ההגנה הראשונה +פעמיים בחמישיית ההגנה השנייה).
זכה באליפות הנ.ב.א עם דאלאס 2011
(היה חבר בנבחרת ארה"ב עמה זכה בזהב במונדו באסקט 2010 ובזהב האולימפי לונדון 2012 )

לסיכום : תמצאו שמות יותר נוצצים ואפילו בהרבה אפיל בעמדת הסנטר החלשה יחסית בעשור.
ובכל זאת ההגנה +ההישגים הקבוצתיים +העובדה שהיה יציב ושיחק לאורך כל העשור שמות אותו כאן גם אם לא נתן מספרים גדולים (עונת השיא עם 11.3 נק בעשור).

בעונת האליפות בדאלאס שיחק 74 משחקי עונה סדירה בכולם פתח עם כמעט 28 דק לערב בהם קלע 10.1 וקטף 9.4 עם 1.1 חס ב65.4 אחוזי שדה ו 73.2 מהקו.
בפליאוף שיחק בכל 21 משחקים כולם בחמישייה 32.4 דק לערב הוא תרם 8 נק קטף 9.2 ר' עם כ 58 אחוזי שדה ו 68 מהקו.
בקיצור היה פקטור חשוב גם אם לא נוצץ.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
19 בדצמבר 2019 15:07

לגבי הר תבור הכדורסלני שלי:
לא חייבת להיות רק חמישייה בהר הכדורסלני והיא יכולה לכלול אף כאלו שלא זכו באליפות בתנאי שגילו יכולת גבוהה מאוד ויציבה במהלך הקריירה.
ואלו השמות בהר רשמור הכדורסלני שלי (כלומר לפחות אלו) –
חמישייה ראשונה: מג'יק, מייקל, בירד, לברון, וילט.
השאר –
רכזים: אוסקאר, קוזי, פרייזר, אייזיאה, סטוק, סטף, טייני.
קלעים: וסט, וייד, קובי, סם ג'ונס.
ס"פ: דוראנט, הד"ר, הבליצ'ק, וורת'י, קוואי.
פ"פ: בארקלי, דאנקן, גארנט, הייז, ק' מלון.
ציר: ראסל, כארים, החלום, שאק, מ' מלון, האדמירל.